Pages

Wednesday 1 October 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri


Alhamdulillah, Allah panjangkan usia saya untuk merasai lagi kedatangan Syawal. Semalam, hari pertama beraya jauh dari keluarga. Kempunan makan itulah, inilah, macam-macamlah..hehe... Nak raya sangat pun tak boleh, ade kelas sampai petang...huhu...

Tapi, dalam senggang masa yang ada, ada insan yang baik hati, jemput saya menjamah makanan Hari Raya...emmm...sangat sedap, sangat nostalgik...nama pun ala kadar heheh...thanks korang!

Hari nih dah raya ke-dua dkt UK...tapi Malaysia baru yang pertama...Walau apa pun, i have had a very good time today...

1) lunch di umah 38...(makan dgn gumbira)
dah x ingat apa nama juadah hari nih...tapi ade kuih raye sekali..hehe...

2)dinner di umah 35... (korang, nasi minyak tuh sangat addictive, okay... x bley stop makan ishk)...
sekali tuan rumah perasan pulak saye n housemate x balik-balik lagi...hehe dah la datang awal sekali...balik pulak lambat sekali heheh...sambung makan lagi pas semua orang balik :P banyak gelak tau...cikgu saye pernah pesan, gelak kuat-kuat naik 5kg...(huhu now i know kenapa berat badan lepas makan naik dgn mendadak kehkehkeh hehe)

3) dpt gambar raya dari Malaysia...dapat tengok hampir semua ahli keluarga :)
sebenarnye, saya tak rasa sedih pun beraya jauh dari famili...sebab kawan-kawan ada, plus, the technology is so advanced nowadays that you don't really feel the distance between u n ur family (in this case, me n my family)...

Tapi, bila sepupu saya uploadkan gambar2 raya di Terengganu kpd saya (saya yang mintak sebenarnye in the first place huhu), tiba-tiba saya jadi sayu...rasa sayu sangat tengok wajah ibu saya...rasa sayu tengok gambar keluarga kami yang tak lengkap tahun ini..rasa sayu tengok kak cik seorang sedangkan orang lain dengan kakak masing-masing...



Rasa terkilan sebab tak dapat berkumpul sama-sama...tahun ini, macam yang saya katakan dalam entry yang lepas, semua orang balik ke Terengganu...semua 68orang...

bila tengok gambar-gambar diorang nih, memang rasa nak balik beraya di Terengganu jugak...tak tahu bila lagi boleh buat kumpul ramai2 macam nih...paling cepat pun, 2 tahun lagi...
Maka hati, bersabarlah...sob sob (jap, duit raye diorang simpan ke tak huhu)

1 komentar:

elin said...

No worries kak long, kak cik is with us most of the time... berkepit dgn sarah... we miss u too!!! Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin!

Post a Comment