Pages

Friday 1 August 2008

He knows

Setiap perkara yang terjadi ada hikmahnya, kan?

Kalau tidak kerana saya dikhianati seseorang, mungkin saya tidak mengerti nilai kesetiaan.
Kalau tidak kerana saya ditinggalkan, mungkin saya tidak memahami bagaimana peritnya berseorangan.
Kalau saya tidak diduga, mana mungkin saya akan mengenal perkataan cekal dan tabah.
Kalau saya tidak pernah merasai bagaimana tergurisnya hati apabila dicerca, mana mungkin saya memahami perasaan orang yang dihina.

Setiap perkara yang terjadi dalam hidup saya, bukan perkara yang sia-sia. Setiap satu kejadian membentuk siapa saya hari ini. Setiap orang yang saya temui, setiap liku yang saya lalui, setiap ilmu yang saya pelajari; InsyaAllah, mengajar saya erti hidup.

Allah Maha Mengetahui :)

0 komentar:

Post a Comment