Pages

Saturday 7 February 2009

menahan keinginan

Ada kawan saya bagitahu, bila kita letakkan satu prinsip dalam diri, Allah akan uji balik. Contohnya, "saya tak mahu couple"... Ditakdirkan Allah,ada seorang lelaki yang memang kita impikan, datang bagitahu yang dia suka kite. Cair tak??
Contoh lagi, "tak mahu dah buat pertunjukan macam ni"... Ditakdirkan Allah, datang tawaran yang kita tunggu-tunggu selama ni. Datang begolek-golek, datang tak diminta pun. Datang dalam jumlah yang banyak.


Allah uji sikit, dah rebah. Uji kepercayaan sikit, dah goyah.

(gambar dari sini)
Maka, hari ini saya rujuk balik pada entry ni, tarian dan aku. Reflek balik apa yang saya tulis. Masihkah saya kuat untuk terus dengan pegangan ni? Doakan saya, brothers and sisters.

"Dan adapun org-org yang takut kepada kebesaran Tuhannya dan menahahan diri dari keinginan hawa nafsunya; maka sungguh, syurgalah tempat tinggalnya" [an-naziat:40-41]

amin.

3 komentar:

TRAVELLER said...

Rasulullah s.a.w pernah bersbda: "Orang yang mujahid itu ialah orang yang berjihad melawan nafsunya dan menundukkannya supaya patuh kepada Allah s.w.t." [Hadis Riwayat At-Tirmidzi]

Bittaufiq wan najah fil kulli imtihan fid dunya wal akhirah... SELAMAT BERMUJAHADAH!

Athirah Dahman said...

sama-sama kita bermujahadah. Jazakillah ya ukht. An-naziat 40-41 tu pun awak yg sampaikan kat saya. Thanks. InsyaAllah, saya ingat ayat ni.

Anonymous said...

st caye awak kuat tirah...tirah boleh!go tirah!moga Allah swt sentiasa memayungi rahmatNya ke atas awak..ameen...

Post a Comment