Pages

Tuesday 9 December 2008

esainmen anta ari Khamis, ok

Esok last game badminton sebelum cuti Krismas, to Swansea, again. Esok saya aim nak tido dalam bas (kite naik bas ke?), lantak pi la orang nak kata apa; kalau berjaga pun, saya fenin, ana fenin da..
Tadi saya cuba masak asam pedas sotong which, hehehe, x macam asam pedas pun. Now, I think I have to pay the 'price' back. Sotong tu seafood la makcik, kan dah padan muke. Heheheh~ Bila perut dah diisi, lemak naik kat otak, otak jadi lembap. Alkisahnye, terbengkalailah assignment Primary Education dari petang tadi as tuan punya badan konon-konon baring atas katil nak baca buku tapi ended up in dreaming land after a few minutes. Cis, memang bley blah.
Sekarang tengah mencari mode esainmen balik, jadi nih kiranya sebagai warm-up nak menulis karangan Bahasa Inggeris yang panjang tuh. So, peringatan, entry nih tak ade idea yang spesifik sebab tengah dalam proses nak segarkan otak balik. Hentam sajalah, labu. Macam main badminton, kesian cik Tiku kadang-kadang kena tolong saya main satu game as a warm-up. Kalau tak, tak bergerak la saya time berlawan betul-betul. Ishk, esok Tiku dah tak bley tolong ko, Tirah. Ko kene pandai-pandai cari idea warm-up gila-gila tuh...warm-up dengan dinding heheh.
Lepas buat esainmen ICT tadi, barulah saya tahu, semua benda yang bukan milik kita, kita kena bagi kredit. Ingatkan 'perkataan' sahaja yang kita perlu bagi kredit, rupe-rupanye, gambar pun kena...even gambar artis. Owh, lemahnye jari nak pegi cari satu-satu gambar yang saya dah guna dalam blog nih. I'll do it once I've finished all the assignments. Eh, did I give Him credit today? (*bisik-bisik...takkan kat Dia pun kau nak tunggu abes esainmen, mek.)
n.b. 'Mek' dalam loghat Terengganu adalah singkatan kepada 'Semek'. Orang-orang tua suka panggil budak-budak perempuan guna nama nih. Haa, kalau korang tak suka dipanggil Semek, korang just bayangkan 'semek' tuh sebagai kata sinonim dengan 'sayang' yahaha.
Teringat seorang budak bernama Nur Syuhada binti Khairul Anuar. Bley dikategorikan sebagai orang yang suit dengan perkataan moden. Tapi, tiap kali panggil saya, panggil saya 'Mek' hahahha. Layan~I loike hehe.
emmm...(tukar topik) semalam ke raya? dah lupa dah. Aidil Adha tahun nih paling tak senonoh. I mean, tak senonoh untuk saya la. Dekat kalendar pun saya buat tak senonoh. Saya pegi tulis guna marker merah 'ICT assignment' pada tempat yang sama saya tulis 'Id-ul Adha'. Pakai baju kurung pun tak. Adeh. Mira d housemate rajin pegi buat kek. Sedap. Hehe. Dia kata, "Aku rasa tak sedap sebab tak buat apa-apa (persediaan untuk Raya Haji nih). At least, buat je la satu kek."
Wohoo. jap. kalau saya kopi pes entry kali nih, agak-agak cukup tak satu mukasurat Words? ok. Len kali saya sambung cerita. Adios amigos. Peace.

1 komentar:

minimainimira said...

hohoho..
tirah silalah bangun..
kita udah mau ke wales ni..
hahaha
tirah,ko abiskan kek cepat!

Post a Comment