Pages

Saturday 6 December 2008

namaku Basirah

Dear kawan-kawan,

saya mintak tolong pronounce nama saya betul2 lain kali...

bila sebut nama penuh saye, which is Athirah Basirah Dahman tuh, sila amik perhatian terhadap ejaan 'BASIRAH'.



baru lepas dengar surah Al-Qiyama, ayat 24 yg berbunyi:

(وَوُجُوهٌ۬ يَوۡمَٮِٕذِۭ بَاسِرَةٌ۬ (٢٤


dan maksudnye:
And some faces, that Day, will be Bâsirah (dark, gloomy, frowning, and sad), (24)

perhatian!!!! my name should be pronounced as 'basirah' yang mana 's' itu dibunyikan sebagaimana huruf 'sod'...harap maklum...


woooooo~~(aku tak mau jadik seseorang dengan wajah 'dark, gloomy, frowning, and sad)... entah dah berape ramai yang doakan aku sedemikian rupe bilamana diorang sebut nama aku ....sedihnye...sedey sedey...

(p.s. Nadhirah = shining and radiant.... (Al-Qiyama: 22)..bersyukurlah Nad, org selalu menyebut nama Nad dengan betul eheh, pasal tu la hang selalu berseri-seri)

0 komentar:

Post a Comment