Pages

Thursday 11 December 2008

esainmen dah hantar tadi petang..yeah!

Semalam bukan pergi main dekat Swansea da...dekat Glamorgan, Wales. Lagi kampung daripada Plymouth ni ha. Pagi semalam jalan-jalan di sekitar Kolej sangat licin; ade la beberapa kawan saya yang saye nampak tergelincir. Sorang tuh berjaya jatuh dengan gaya yang sangat bersopan; jatuh bersimpuh kalau tak silap mata saya eheheh (bley masuk Pencarian Gadis Melayu nih.) Lagi sorang, emmm, jatuh tanpa apa-apa persediaan; tapi dia nih sibuk nak cek raket dia dulu...adus...Ajaib, seluar dia tak koyak walopun lutut dia ade scratch (lepas nih bley tanye dia mana beli seluar tuh; bley pakai buat panjat gunung hehe).
Pertama kali la semalam saya merasai betapa payahnye nak berjalan kalau jalan diselaputi ais (pegi skating tak payah la nak compare ishk). Asyik-asyik nak jatuh, nak jatuh asyik-asyik. Macam nak panjat Gunung Sinai, cuma gunung tuh licin disebabkan pasir-pasir. Dan, kalau jatuh, ngeri wooo..silap-silap jatuh dalam gaung wwAA~. Alkisahnya kat Marjon nih, sebab takut jatuh, saya pun jalan berpegangan tangan dengan cik Moon...wakakaka hehehe heheh...sorry, tak dapat tahan gelak bila teringat kitorang tak mampu nak daki jalan yang sedikit curam kat dalam kawasan perumahan nih...susah-payah nak naik jalan tuh, alih-alih kitorang perlahan-lahan terlurut ke bawah sebab kasut xde grip hehe. Ala-ala main gelongsor. Last resort, jalan atas rumput. Kotor kasut pun, tak apa la. Pasrah je. Lebih rela kotor kasut daripada kotor muka.. hehe.
Semalam cik Tiku lawan badminton untuk pertama kalinya; dan dia main untuk singles. She did better than me...taaabik! Tremendous effort, i should say. Best, best. Oh! Kitorang seri dengan Glamorgan. 4-4. Game seterusnya, bulan Januari tahun depan. Nantikan yahaha!
...........................................................................................................
Saya ada satu soalan. Adakah semua orang kat sini menjadi saangat baik hati disebabkan cuti Krismas yang mendatang nih? Christmas spirit kah? Esainmen saya tadi pun mak cik dekat kaunter tu tolong. Hantar buku lambat kat library pun tak kena denda. Bukan 1 buku, 10 buku beb! Mak cik library tuh cakap, "Don't worry. Just forget about it." Apakah?? Err, saya pun sengih je la, ucap "Happy Holliday," kat dia. Pastu keluar dari library tuh. Owh owh! Rewind~ Saya cakap "Happy Holliday." Mak cik tuh sengih balik, dia kata, "No holliday for me until Christmas Eve." Owh...kasihan. Sorang-sorang rupanya kat library yang sunyi tuh. Kalau saya bagi pinjam MP3, rasa-rasanya dapat tak mengubat kesunyian dia? Ada la jugak saya berhajat nak lepak kat library, tapi, tak adalah sepanjang hari. Bagusnya orang kat sini kerja. Kalau saya yang jaga library tuh...hmmm(thinking* thinking*)...hehe nantilah saya fikir saya nak buat apa kalau library tuh ana yang punya hakhakhak.
......................................................................................................
Met Lesley (my personal tutor) at 5.10pm today. Huhu naseb baik ingat; sepatutnya jumpa dia pukul 5, tapi terlupa langsung sebab duduk browse internet. Naseb baik ada Cohort 3 anta email kat Mamarjon entitled, "To Cohort 3 from Lesley Woodhead". Bila pandang nama Lesley tuh, still blur; saya tahu saya macam ada buat janji dengan Lesley, tapi tak ingat. Pastu, tengok kalendar! Ya Rabbi! "Lesley; 5.00pm" Terus pakai kasut dan lari pegi cari Lesley kat Inted. Naseb baek. A series of fortunate events hehe.
......................................................................................................
bilik sejuk.
bukan! bukan bilik mayat atau bilik freezer tuh!
oklah, bayangkan bilik korang sejuk macam duduk dalam freezer...apa korang buat?
1) cek heater korang dah on atau belum
2) pakai baju tebal-tebal sebab heater tuh macam ...mcam tak pasang walopun dah dimaksimumkan
3) berbungkus dengan selimut/duvet/sleeping bag
4) ...tutup tingkap...erk?
Cis! patut la sejuk. terlupa tadi bukak tingkap. konon-konon nak segarkan bilik. hampeh asbestos sungguh.
tutup tingkap, main air panas...minum air panas...tido...selamat malam Marjon!

0 komentar:

Post a Comment